Must see

Razem z Going. zaplanuj swój kulturalny tydzień w wersji online i offline! Sprawdź naszą selekcję wydarzeń, stworzoną tak, żebyś mógł posłuchać dobrej muzyki, zobaczyć fajny spektakl i pójść na ciekawą wystawę. Do zobaczenia na mieście i przed monitorami!

Wydarzenia

  • Natalia Przybysz - jeden z najciekawszych kobiecych głosów na rodzimej scenie muzycznej, ale także kompozytorka i autorka tekstów, wystąpi już 19 września na Letniej Scenie Progresji! Wokalistka dała się poznać w roku 2001, kiedy to wraz z siostrą Pauliną zadebiutowały współtworząc Sistars. Zespół okazał się fenomenem, kreującym nową jakość na polskim rynku, zdobywającym nagrody, przychylne recenzje dziennikarzy i szczyty list przebojów, ale przede wszystkim serca słuchaczy. Następnym etapem w karierze Natalii Przybysz była kariera solowa, która trwa do dziś. 5 płyt, niezliczona ilość koncertów i fanów – takie doświadczenie jest gwarancją, że każdy występ artystki to niezapomniane chwile z muzyką na najwyższym poziomie. Jej unikalny głos nie pozwala przejść obok siebie obojętnie i już od lat przyciąga kolejne grupy oddanych fanów. Ostatni album Natalii „Jak Malować Ogień” ukazał się jesienią zeszłego roku i zdobył tak samo przychylne recenzje słuchaczy i dziennikarzy. Krążek wypełniony jest emocjami i idealnym zgraniem zespołu, które zwłaszcza słychać na doskonałych koncertach. Data: 05.03.2021 Doors: 18:00 Support: 19:00 Koncert: 20:00 Miejsce: Praga Centrum Organizator: Follow The Step Regulamin: www.followthestep.com/regulamin UWAGA! Informujemy, że na tym wydarzeniu nie ma możliwości przekazywania biletów przez aplikację Going., ani zmiany właściciela biletu poprzez kontakt mailowy zgodnie z decyzją organizatora.

  • Sień Ciemna (Parter) 6 października 2020 r. – 5 stycznia 2021 r. Płaskorzeźbione metalowe plakiety stanowią mniej znaną, ale zasługującą na uwagę dziedzinę sztuki. Obiekty takie wykonywano z różnych metali – złota, srebra, miedzi, ołowiu, najczęściej jednak z brązu, niekiedy pozłoconego, dla wzmocnienia dekoracyjnego efektu. Wszystkie obiekty pokazywane na wystawie zostały zgromadzone przez Andrzeja S. Ciechanowieckiego (1924-2015), historyka sztuki, antykwariusza i kolekcjonera, od 1958 r. na stałe mieszkającego poza Polską. Kiedy w 1986 r. utworzona została Fundacja Zbiorów im. Ciechanowieckich przy Zamku Królewskim w Warszawie, zbiór plakiet również został włączony do jej kolekcji. Okresem, który zapoczątkował rozwój sztuki tworzenia plakiet był renesans. Ich ojczyzną – Italia. Plakiety zaczęto tu wytwarzać niedługo przed połową XV wieku. Było to częścią szerszego zjawiska, intensywnej produkcji tzw. małych brązów, obejmującej również m.in. statuetki, lichtarze, lampki oliwne, moździerze, kałamarze, dzwonki czy elementy uzbrojenia, w jakiej wyspecjalizowały się liczne pracownie, głównie na północy Włoch. Od XVI wieku plakiety produkowano na terenie Niemiec, m.in. w ośrodkach, w których od dłuższego już czasu intensywnie rozwijało się złotnictwo i odlewnictwo – zwłaszcza w Augsburgu i Norymberdze, a także w Niderlandach. XVII stulecie przynosi ponowne zainteresowanie dziełami mistrzów włoskich, jednak popularność zyskują też również plakiety francuskie. We Francji ta dziedzina sztuki będzie się rozwijać intensywnie także przez cały XVIII wiek. Spośród plakiet nowożytnych liczne powtarzały wygląd zabytków antycznych, takich jak medale lub gemmy. W okresie renesansu powstawały również liczne plakiety inspirowane antycznymi mitami czy dziełami literackimi, jak "Eneidą" Wergiliusza czy "Przemianami" Owidiusza. Od drugiej połowy XVI wieku wśród społeczności katolickiej popularne stają się wyobrażenia odwołujące się do prawd wiary lub nauki Kościoła w okresie reformy potrydenckiej, jak przedstawienia Trójcy Świętej, Matki Boskiej czy pogrążonych w modlitwie świętych. Plakiety często miały zastosowanie praktyczne. Dekorowano nimi nastawy ołtarzowe, drzwiczki tabernakulów, relikwiarze, szafki lub kabinety do przechowywania paramentów liturgicznych. Wiele plakiet o tematyce religijnej wmontowano w oskulatoria (znane też pod nazwą PAX), na których wierni składali pocałunek podczas liturgii. Kurator: dr Artur Badach Wystawie towarzyszy publikacja wydana przez Wydawnictwo Zamku Królewskiego Arx Regia Wystawa czynna: wtorek – piątek, niedziela: 10.00–17.00 sobota: 10.00-20.00 w poniedziałki – nieczynna ostatnie wejście: na godzinę przed zamknięciem ekspozycji. Ceny biletów: W ramach Trasy Królewskiej: normalny 40 zł, ulgowy 25 zł, 1 zł (dla dzieci i młodzieży do 16. roku życia) Bilet łączony: Trasa Królewska (wraz z czynnymi w jej ramach wystawami czasowymi) oraz wystawą "Dolabella. Wenecki malarz Wazów)": normalny 45 zł, ulgowy 30 zł, 2 zł (dla dzieci i młodzieży do 16. roku życia) Więcej: https://www.zamek-krolewski.pl/.../eks.../mistrzowie-reliefu

  • Banksy: Geniusz czy wandal? Przez pierwsze półrocze 2021 roku, od stycznia do czerwca 2021 r. Warszawa będzie gościła wyjątkową wystawę „Banksy: Geniusz czy wandal?”. Będzie to pierwszy w Polsce duży pokaz prac obrazoburczego artysty, który zrewolucjonizował sztukę współczesną, ale swoją tożsamość konsekwentnie ukrywa. Banksy: Geniusz czy wandal? Zabiera nas w podróż przez kontrowersyjny świat artystyczny jednego z najbardziej wpływowych twórców ostatnich lat, poprzez różne obszary tematyczne, pokazującą ponad 70 prac, takich jak oryginalne dzieła, rzeźby, instalacje artystyczne, wideo i fotografie, Banksy: Geniusz czy wandal? poprzedzony sukcesem w Moskwie, Petersburgu i Madrycie, z ponad 600 000 odwiedzających, przybywa do Polski.

  • Festiwal Nowa Europa. Zbliżenia wrzesień-grudzień 2020 Wstęp wolny Kurator: Michał Grzegorzek Wystawa gościnnie: Dźwięk skupia się na pracach współczesnych polskich artystek i artystów, dla których działania performatywne lub para-performatywne stanowią główny przedmiot zainteresowania w praktyce artystycznej (choć mogą być one realizowane w nieoczywisty sposób). Zaproszeni do współpracy twórcy przygotowali nowe dźwiękowe prace, które tematycznie lub formalnie odnoszą się do wybranego spektaklu teatralnego: stanowią artystyczną odpowiedź, poruszają podobne zagadnienia lub proponują inne spojrzenie. Takie zbliżenia pozwolą czytać (słuchać) poszczególne realizacje w kontekście teatru lub poza nim, jako osobne utwory. Ciało, pozornie jedynie zredukowane do dźwięku, staje się punktem wyjścia dla wszystkich realizacji. Artystki i artyści przyglądają się człowiekowi wobec dynamicznie zachodzących zmian klimatycznych, społecznych czy ekonomicznych oraz wynikających z nich konsekwencji: obalania struktur władzy czy negocjowania istniejącego porządku. Każda kompozycja zaczyna się od fizycznego działania i stanowi jego zapis, powidok lub efekt. Od nagrań terenowych, przez dźwiękowe kolaże, klubowe eksperymenty, po poezję słowa mówionego. Ciało, które słucha i jest słyszane. Rozciągnięta w czasie wystawa będzie dostępna dla słuchaczy w różnych punktach Nowego Teatru. Następujące po sobie w czasie pojedyncze instalacje dźwiękowe pojawią się w każdym tygodniu poprzedzającym premierę spektaklu, do którego się odnoszą. Program: 14-19.09 Justyna Banaszczyk/FOQL skomentuje spektakl "Trzy epizody z życia" Markusa Öhrna 28.09-4.10 Gregor Różański odniesie się do spektaklu "Imaginary Europe" Olivera Frljića 13-19.10 Kem zainspiruje się wideo instalacją Driesa Verhoevena "Wstydliwe widoki" 2-8.11 Przemysław Branas przygotuje dźwiękową wypowiedź o "Farm Fatale" Philippa Quesne 30.11-4.12 Zorka Wollny weźmie na warsztat "I love you, Goodbye" autorstwa Gob Squad Festiwal sfinansowany z budżetu Miasta St. Warszawy ________________ ENGLISH VERSION The Approaches exhibition featuring: Sound focuses on contemporary works by Polish artists whose performative and para-performative activities represent the main area of interest in their arts practice (though they can be delivered in less than obvious ways). The artists invited to take part have prepared new sound works, which thematically or formally refer to a chosen theatrical play: they represent an artistic answer, touching on similar questions or else offer up differing perspectives. These sorts of approaches allow a reading (listening) of individual pieces in the context of theatre or outside of it, as separate works. The body, superficially reduced to sound, becomes a starting point for all the projects. Artists approach human beings in terms of dynamically occurring environmental, social or economic changes, as well as their consequences: the removal of governing structures or negotiations involving existing status-quos. Programme: 14-19.09 Justyna Banaszczyk/FOQL will comment on the show 3 Episodes of Life by Markus Öhrn 28.09-4.10 Gregor Różański will reference the show Imaginary Europe by Oliver Frljić 13-19.10 Kem will be inspired by Dries Verhoeven's video installation Guilty Landscapes 2-8.11 Przemysław Branas will comment on the show "Farm Fatale" by Philippe Quesne 30.11-4.12 Zorka Wollny will reference the show "I love you, Goodbye" by Gob Squad