Ta strona używa plików cookie. Dowiedz się więcej

Lato z Kinem Niemieckim | Kino Muranów

  • Film

Lato z Kinem Niemieckim | Kino Muranów

Piątek, 18 września 2020

20:00

21/25 zł
Kup bilet
informacja organizatora

Lato z Kinem Niemieckim

Razem z Goethe-Institut przygotowaliśmy niespodziankę dla wszystkich fanów corocznego Tygodnia Filmu Niemieckiego i wielbicieli niemieckiej kinematografii!

W lipcowe, sierpniowe i wrześniowe czwartki (oraz niektóre piątki) będziemy pokazywać zarówno najciekawsze i najbardziej popularne tytuły z ostatnich edycji przeglądu (filmy Fatiha Akina, czy Emily Atef), jak i te nieco starsze, które zyskały już status klasyki czy wręcz filmów kultowych (m.in dzieła takich twórców jak: Werner Herzog, Reiner Werner Fassbinder, czy Wim Wenders).

Zaprezentujemy filmy podejmujące ważkie tematy, dramaty, jak i komedie. Jednym słowem: zapraszamy w podróż w czasie i wyprawę po różnych gatunkach i wielu obliczach kinematografii oraz kultury naszych zachodnich sąsiadów!


Sprzedaż biletów dostępna jest na naszej stronie: https://kinomuranow.pl/festiwale-i-przeglady/lato-z-kinem-niemieckim

  • PEŁEN PROGRAM:

31 lipca | 20:00 - "Victoria", reż. Sebastian Schipper, 2015 6 sierpnia | 20:00 - "Fitzcarraldo", reż Werner Herzog, 1982 7 sierpnia | 20:00 - "3 dni w Quiberon", reż. Emily Atef, 2018 11 sierpnia | 20:30 - DODATKOWY SEANS: "Lisbon Story", reż Wim Wenders, 1994 13 sierpnia | 20:00- "Bagdad Café", reż. Percy Adlon, 1987 14 sierpnia | 20:00 - "Złote Rybki", reż. Alireza Golafshan, 2019 20 sierpnia | 20:00 - "Lili Marleen", reż. Rainer Werner Fassbinder, 1981 3 września | 20:00 - "Fukushima: moja miłość", reż. Doris Dörrie, 2016 10 września | 20:00 - "Niebo nad Berlinem", reż. Wim Wenders, 1987 11 września| 20:00 - "Kamiński i ja", reż. Wolfgang Becker, 2015 17 września | 20:00 - "Głową w mur", Fatih Akin, 2004 18 września | 20:00 - "W ułamku sekundy", Fatih Akin, 2017 24 września | 20:00 - "Goodbye Lenin", Wolfgang Becker 2003


Organizatorzy: Goethe-Institut Warschau i Kino Muranów Partnerzy medialni: Wyborcza.pl Warszawa, Aktivist, Filmawka

miejsce

Kino Muranów

Warszawa, Ul. Generała Andersa 5

podobne wydarzenia
  • Film
    W plenerze
    Film dokumentalny
    Zmiana miejsca

    Jutro, 18:30

    Sinfonia Varsovia, Warszawa, od 25 zł

    Udział biorą: Luciano Pavarotti, Plácido Domingo, José Carreras, Zubin Mehta, Nicoletta Mantovani, Mario Dradi, Paul Potts I inni.Reżyseria – Jean-Alexander Ntivyihabwa6 tysięcy widzów na widowni i 800 milionów przed telewizorami. Niezapomniany koncert Trzech Tenorów z okazji Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej we Włoszech w 1990 r. wszedł do historii. Zrealizowany w 30. rocznicę tego wydarzenia dokument, ukazuje od kulis koncert w Termach Karakalli oraz jego sequel w Los Angeles. Niepokazywane dotąd materiały nawiązują do zmagań Carrerasa z białaczką, a także rzucają snop światła na rywalizację i przyjaźń śpiewaków, „poker kontraktowy” oraz życie gwiazd opery.

  • Film
    W plenerze
    Film dokumentalny
    Zmiana miejsca

    Wtorek, 19 lipca 2022, 18:30

    Sinfonia Varsovia, Warszawa, od 25 zł

    Reżyseria – Michael GiehmannDokument ukazuje Jonasa Kaufmanna, najsłynniejszego obecnie tenora świata w jego domu w Bawarii, gdzie kiedy tylko może spędza czas z żoną Christiane Lutz (reżyserką operową) i ich kilkuletnią latoroślą. Kaufmann prywatnie jest ciepły i rodzinny. Lubi gotować i oglądać thrillery.Na ekranie zobaczymy częstych gości w jego domu: dorosłą córkę z poprzedniego małżeństwa, przyjaciół z życia i ze sceny. Z tego, co mówią o Kaufmannie wyłania się interesujący i budzący sympatię artysta oraz człowiek.

  • Film
    W plenerze
    Film dokumentalny
    Zmiana miejsca

    Wtorek, 26 lipca 2022, 18:30

    Sinfonia Varsovia, Warszawa, od 25 zł

    Dokument o rywalizacji słynnych diw operowych, 2020, 45’Reżyseria – Andreas Morell«Tygrysica» i «Głos Anioła» – tak mówili o Marii Callas i Renacie Tebaldi ich wielbiciele. Dwie najwybitniejsze diwy operowe XX wieku zaciekle rywalizowały o uznanie widzów. Niemiecki dokumentalista starał się odpowiedzieć na pytanie: dlaczego pośmiertna sława tych śpiewaczek, czczonych za życia z jednakową żarliwością, tak bardzo różni się od siebie. Callas weszła do historii jako Primadonna Stulecia. Tebaldi żyje w pamięci jedynie koneserów głosów operowych. Rezultatem śledztwa reżysera jest wciągająca penetracja fascynującego świata opery.